ÅA 100 år, Öppet hus på CLL och CSK

Programmet nedan erbjöds som en del av jubileumsåret under Enter ÅAU i april 2018.

21.4.2018 kl. 10-15, Fabriksgatan 2, Arken

Centret för livslångt lärande

Välkommen in!

Cecilia Lundberg presenterar projektet St Olav Waterway kl. 11:00 och kl. 13:00

Foto St Olav foto Stefan Bremer
foto Stefan Bremer

Nordens Camino de Santiago heter S:t Olofsleden. St Olav Waterway – S:t Olofs sjöled – är den del av pilgrimsleden som går från Åbo genom Åbolands skärgård och Åland över till Hudviksvall i Sverige. I Sverige finns det redan flera befintliga leder som går mot slutmålet Niderosdomen i Trondheim. Arbetet med S:t Olofs sjöled är i full gång inför invigningen i Åbo den 24 maj 2019. Välkommen att höra mer om St Olav Waterway redan nu så att du kan börja drömma om att ta del i jungfruvandringen nästa vår. Vill du inte går hela vägen till Nidaros, får du hjärtans gärna följa med oss en vecka, en dag eller någon timme.

Carina Gräsbeck presenterar två online-fortbildningskurser:

Kurs där man lär sig producera interaktiva element för undervisning
Kurs där man lär sig om sociala medier och online verktyg för undervisning

Eller varför inte lära dig spela pappgitarr och låta dig  underhållas av kemitrolleri!

Vi presenterar också

Centret för språk och kommunikation

Vad är språkundervisning idag? Hur används IT i språkundervisning?

Finns det riktig svenska?  Vilken glädje har ÅA-alumner haft av sina språkstudier?
Kom och bekanta dig med språkcentrets utbud av kurser och få svar på de här och andra frågor.

Uppdaterad 27.12.2018