Åbo Akademi deltar i Educa 2023

Åbo Akademi och Centret för livslångt lärande deltar i utbildningsmässan Educa 27–28.1.2023. Educa är det ledande evenemanget inom utbildning och pedagogik och lockar cirka 20 000 besökare inom utbildningssektorn från hela Norden.

Åbo Akademi deltar med en egen monter i svenska Hörnan, samlingsplatsen för det svenskspråkiga utbildningsfältet i Finland. Centret för livslångt lärande deltar i genomförandet av Hörnan. Temat för det svenskspråkiga programmet i Hörnan är En god utbildning för alla.

I Åbo Akademis monter presenteras särskilt lärarutbildningen vid Fakulteten för pedagogik och välfärdsstudier (FPV) och därtill aktuella fortbildningar och projekt, bland annat: Popularisering av magistersavhandlingar – Hur kan lärarstuderandes avhandlingar leva vidare för att komma skolsamfundet till större nytta? På plats finns även Öppna universitetet och Skolresurs.

Välkommen att besöka oss i monter 6r49 i svenska Hörnan, om du är på plats i Mässcentret!

Se programmet i Hörnan.

Program i ÅA:s monter.

Educa, hela programmet.

Logo med texten Educa Nordens ledande evenemang inom undervisning och pedagogik.