Kansainvälinen markkinointi pääaineena
Menestyksellinen kansainvälinen yritystoiminta edellyttää näkemystä asiakkaista, kilpailijoista, strategiasta ja toimintaympäristöistä. Kansainvälisen markkinoinnin pääaineopiskelijana opit analysoimaan näitä tekijöitä ja tekemään analyysien pohjalta luovia ja kauaskantoisia päätöksiä. Saat käyttöösi työkaluja, joiden avulla pystyt ymmärtämään asiakkaiden ja kilpailijoiden käyttäytymistä, kehittämään tavaramerkkejä, arvioimaan liiketoimintamalleja ja perustamaan oman yrityksen. Opit hoitamaan markkinoinnin ja muiden toimintojen, kuten logistiikan, välisiä yhteyksiä sekä asiakas- ja kumppanuussuhteita kansainvälisessä toimintaympäristössä. Opinnoissa perehdytään myös siihen, miten sosiaalinen media muuttaa markkinoinnin kenttää.
Kansainvälisen markkinoinnin pääaineopinnot antavat jo kandidaattivaiheessa laajan käsityksen erilaisista markkinoinnin kysymyksistä. Maisterivaiheessa syvennetään kansainvälisen yritystoiminnan tuntemusta. Kun pääaineesi on kansainvälinen markkinointi, voit varsin vapaasti valita yhden tai useamman sivuaineen ja siten rakentaa haluamasi opintokokonaisuuden ja ammatillisen profiilin tulevaa työelämää varten. Kansainvälinen markkinointi on myös suosittu sivuaine, joka täydentää sekä kauppatieteellisiä että muita pääaineita perehdyttämällä yritysten ja organisaatioiden keinoihin luoda kysyntää markkinoilla.