Kirjoita tähän hakemasi!

Metodi

Metodi

Käyttäjäkokemuksia mittaava laboratorio

Miksi käyttäjiltä ei voida vain kysyä, kuinka he kokevat digitaaliset tuotteet? Miksi heidän reaktioitaan täytyy mitata?

Yksinkertaisesti siksi, ettemme me ihmiset usein tiedosta omia reaktioitamme – ja sitä paitsi emme välttämättä halua edes kertoa niistä. Jos siis haluaa selvittää ihmisten syvimmät käyttäjäkokemukset (ja sitähän me haluamme), pelkkä haastattelu ei yleensä riitä. Vastauksia täytyy täydentää myös muun tyyppisillä mittauksilla.

Experience Labissa olemme kehittäneet ainutlaatuisen testimenetelmien yhdistelmän, jossa ei vain kysytä käyttäjien subjektiivisia kokemuksia vaan annetaan myös objektiivista faktaa heidän psykofyysisistä reaktioistaan.

Ja kuinka kaikki käytännössä sitten toimii?

Päivitetty 6.6.2019