Kirjoita tähän hakemasi!

Framtidsbygget – fortbildning i småbarnspedagogik för lärare vid yrkesläroanstalter

1.12.2023–31.12.2025

Rahoittaja

• Utbildningsstyrelsen
  • Budjetti

35 229 €

Åbo Akademin osuus budjetista

35 229 € (100%)

Projektet Framtidsbygget erbjuder fortbildning för lärare vid yrkesläroanstalter som utbildar examensstuderande i småbarnspedagogik. Fortbildningen fokuserar dels på en kvalitativ småbarnspedagogik som en del av lärstigen, dels på den småbarnspedagogiska verksamhetens grundstenar. Projektet genomförs som en webbaserad fortbildning under hösten 2024 och våren 2025. Helheten består av tematiska webbinarier med föreläsningar och workshoppar som kompletteras med ett webbaserat kunskapsmaterial. Deltagarnas nätverkande och gemensamma kompetensutveckling ingår även i projektet. Centret för livslångt lärande vid Åbo Akademi genomför projektet i samarbete med Fakulteten för pedagogik och välfärdsstudier (småbarnspedagogik) vid Åbo Akademi. I fortbildningen har deltagarna möjlighet att erhålla KL-studiepoäng.

Cilla Nyman

Koulutussuunnittelija