Kirjoita tähän hakemasi!

Ageing Online Merenkurkun alueen senioreille digitaalisia palveluita, jotka edistävät mielekkäisiin sosiaalisiin aktiviteetteihin osallistumista

Aika

1.9.2017–31.8.2020

Koordinaattori/Päätoteuttaja

Åbo Akademi

Hankepartnerit/Osatoteuttajat

• Umeå Universitet
  • Seinäjoen Ammattikorkeakoulu Oy
  • Rahoittaja

• Interreg Botnia-Atlantica 2014–2020 -ohjelma
  • Pohjanmaan liitto
  • Regionförbundet Västerbottens län
  • Högskolestiftelsen i Österbotten samt stödmottagarna
  • Budjetti

861 541 €

Åbo Akademin osuus budjetista

383 701 € (45%)

@geing Online Merenkurkun alueen senioreille digitaalisia palveluita, jotka edistävät mielekkäisiin sosiaalisiin aktiviteetteihin osallistumista

Projektissa kehitetään kotona asuvien eläkeläisten käyttöön tabletti/mobiili sovellus, jonka avulla pyritään ehkäisemään syrjäytymistä ja lisäämään osallistumista erilaisiin aktiviteetteihin ja verkostoihin. Kehittämistyö tapahtuu yhdessä sitä käyttävien henkilöiden, tutkijoiden ja elinkeinoelämän kanssa. Tavoitteena on lisätä rajat ylittävää tiedonvaihtoa siitä, kuinka digitaaliset palvelut mahdollistavat sosiaalisesti aktiivisen elämäntavansenioreille, heidän omilla ehdoillaan.

Anna Forsman

Vanhempi yliopistonlehtori