Kirjoita tähän hakemasi!

Stig in! Astu sisään! Come in!

Aika

Åbo Akademin osuus budjetista

216 430 € (41%)

stig-in logo

Hankkeen tavoite on niin julkisella kuin yksityisellä että kolmannella sektorilla toimivien henkilöiden ja haavoittuvaisten pakolaisryhmien parissa työskentelevien, osaamisen kehittäminen. Hanke tarjoaa osastujille ajankohtaista kansallista ja kansainvälistä tutkimustietoa, sekä käytännöllisiä työvälineitä ja menetelmiä. Sen lisäksi hankkeessa pyritään rakentamaan uusia verkostoja sekä toimimaan yhteistyössä olemassa olevien verkostojen kanssa.

Hankejakson aikana järjestetään kaksikymmentä konferenssia eri puolella Suomea. Hankkeen pitkäaikainen tavoite on edistää pakolaisten psyykkistä hyvinvointia ja mahdollistaa kohderyhmän osallistumista yhteiskuntaan, vapaaehtoistoimintaan ja työelämään. Hankkeen välillinen tavoite on parantaa vastasaapuneiden pakolaisten mahdollisuuksia osallisuuteen ja onnistuneeseen integroitumiseen Suomeen.

Kaikki hankkeessa koottu tieto, kokemus ja hyvät käytännöt jaetaan hankkeen aikana kehitettävässä kaksikielisessä nettiportaalissa.

Linda Ahlbäck

Koulutussuunnittelija