Kirjoita tähän hakemasi!

Aktuellt

Åbo Akademi aloittaa Certian kanssa neuvottelut taloustoimintojen luovuttamisesta

Åbo Akademin hallitus käsitteli 9.6. pitämässään kokouksessa sitä mahdollisuutta, että Certia hoitaisi suuremman osan ÅA:n tietyistä taloustoiminnoista. Mahdollisesti luovutettava toiminta olisi reskontraryhmä, joka hoitaa Åbo Akademissa alihankkijoiden laskut, matkalaskut ja matka-avustukset. Mahdollinen luovutus koskisi kymmentä henkilöä.

Hallitus keskusteli asiasta ja kannatti ehdotusta. Hallitus totesi, että asia on luonteeltaan operatiivinen ja kuuluu rehtorin toimivaltaan. Näin ollen rehtori voi aloittaa viralliset neuvottelut Certian kanssa, ja jos sopimukseen päästään, hän voi allekirjoittaa sopimuksen Certian kanssa ja toteuttaa siirron. Siirto voi tapahtua vain, jos Certia perustaa sivuliikkeen Turkuun. Se osa ÅA:n töistä, joka tehdään Vaasassa, voidaan siirtää Certian nykyiseen toimintakeskukseen Vaasaan.

Certia on suomalaisten yliopistojen omistama yritys, joka tarjoaa tällä hetkellä kirjanpitopalvelujen lisäksi muun muassa Åbo Akademin SAP-taloushallintojärjestelmän.

Turun yliopiston hallitus päätti 5.5.2023 luovuttaa ostolaskujen käsittely ja matkapalvelut Certialle.

Talousjohtaja Tapani Harkila ilmoitti asiasta talouspalvelujen henkilöstölle maanantaina 12.6.2023.

Lisätiedot:
Tapani Harkila, talousjohtaja