Kirjoita tähän hakemasi!

Åbo Akademi

28.3.2018

Åbo Akademin hakijamäärä nousi

Hakuaika kandidaatti- ja maisterikoulutuksiin päättyi keskiviikkona 28. maaliskuuta, klo 15.00. Tänä vuonna Åbo Akademiin haki 2 765 henkilöä. Ensisijaishakijoita oli 1 450.

Tämä tarkoittaa, että Åbo Akademin hakijamäärä nousi viime vuoteen verrattuna. Viime vuonna Åbo Akademiin haki 2 531 henkilöä. Tämän vuoden hakijamäärät ovat vielä alustavia.

Suurin hakupaine oli psykologian oppiaineeseen (287 hakijaa, 20 aloituspaikkaa) ja suurin hakijamäärä oli kaupalliseen koulutukseen, johon haki yli 750 hakijaa kandidaattitasolla.

Lastentarhanopettajalle suunnattuun kasvatustieteeseen haki 120 hakijaa (75 viime vuonna). Myös Åbo Akademin uusi luokanopettajan kielikylpykoulutus oli suosittu, 57:llä hakijalla. Muut hakijatuloksissa hyvin pärjänneet alat olivat hoitotiede (50 hakijaa, viime vuonna 18) ja farmasia (109 hakijaa, viime vuonna 75).

Lisätietoja antaa:
Åbo Akademin opiskelijapalveluiden päällikkö