Kirjoita tähän hakemasi!

Lehdistötiedote

Åbo Akademin lukuvuoden 2023–2024 avajaiset

Åbo Akademin lukuvuosi 2023–2024 käynnistetään virallisesti avajaisilla Vaasassa keskiviikkona 6.9.2023 ja Turussa torstaina 7.9.2023.

Ohjelma alkaa Vaasassa kello 12.30 Pyhän Kolminaisuuden kirkossa ja jatkuu Akademisalenissa, Academill, rantakatu 2, kello 14.15 alkaen – yleisöä pyydetään saapumaan paikalle viimeistään kello 14.05.

Akademisalenin ohjelma käynnistyy kulkueella. Sen jälkeen kuullaan musiikkia, jota esittää ylioppilaskuoro Pedavoces, Åbo Akademin Vaasan yksikön rehtorin Lisbeth Fagerströmin tervehdyspuhe ja Åbo Akademin rehtorin Mikael Lindfeltin avajaispuhe.
Ohjelma jatkuu palkintojenjaolla: Ann-Mari Finnilän palkinto ja Elvings legat -palkinnot jaetaan, minkä jälkeen musiikkia esittää Rockföreningen vid Åbo Akademi i Vasa. Juhlallisuudet päättyvät ylioppilaskunnan hallituksen puheenjohtaja Nicolina Nordmanin tervehdykseen ja kaupunginjohtaja Tomas Häyryn esittämään Vaasan kaupungin tervehdykseen. Sen jälkeen vieraat toivotetaan tervetulleiksi nauttimaan tarjoilusta Academillin aulaan.

Vaasan yksikön rehtorin puhe, Vaasan avajaisissa palkitut ja kuvamateriaalia ladataan Åbo Akademin verkkosivuille keskiviikkona 6.9.2023 kello 15.

Avajaiset Turussa

Turussa lukuvuosi 2023–2024 avataan virallisesti torstaina 7.9.2023. Ohjelma alkaa kello 14.15 Turun tuomiokirkossa ja jatkuu Akatemiatalon juhlasalissa osoitteessa Rothoviuksenkatu 2, kello 15.30 alkaen – yleisöä pyydetään saapumaan paikalle viimeistään kello 15.20.

Ohjelma juhlasalissa alkaa kulkueella. Juhlallisuudet jatkuvat Åbo Akademin Akademiska orkesternin musiikilla ja Åbo Akademin rehtorin Mikael Lindfeltin avajaispuheella. Tämän jälkeen seuraa kuorolaulua ja ylioppilaskunnan hallituksen puheenjohtaja Nicolina Nordmanin tervehdys. Juhlallisuudet päättyvät Elvings legat -palkintojen jakamiseen.
Avajaisten jälkeen vieraat toivotetaan tervetulleiksi päärakennuksen sisäpihalle nauttimaan tarjoilusta.

Kaikki materiaali molemmista avajaisista on saatavilla Åbo Akademin verkkosivuilla torstaina 7.9.2023 klo 15.30.

Tervetuloa!