Kirjoita tähän hakemasi!

Mediatiedote

Juhlaviikko Åbo Akademin Vaasan kampuksella

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 50 vuotta siitä, kun Åbo Akademin Vaasan yksikkö avattiin. Ensi viikolla (2.–6.9.2024) vietämme virallista juhlavuoden viikkoa yleisöohjelmien kera.

Toivotamme median edustajat tervetulleiksi tiedotustilaisuuteen!

Aika: Torstaina 5. syyskuuta klo 8.30

Paikka: Academill, Rantakatu 2 A (sisäänkäynti Rantakadulta), huone A216

Tilaisuudessa ovat läsnä Åbo Akademin Vaasan koulutusohjelmien edustajat sekä Åbo Akademin 50-vuotishistorian kirjoittaja ja Åbo Akademin Vaasan yksikön entinen rehtori Sven-Erik Hansén.

Åbo Akademi Vaasan yksikkö tarjoaa laajan valikoiman koulutusohjelmia kasvatustieteen, sosiaalitieteiden, terveystieteiden, yhteiskuntatieteiden ja median aloilla, sekä kolme maisteriohjelmaa tuleville diplomi-insinööreille energiatekniikassa (ruotsiksi) ja informaatiotekniikassa (ruotsiksi ja englanniksi).

Juhlavuoden aikana haluamme korostaa yliopiston roolia yhteiskunnassa ja sitä, että me Åbo Akademin Vaasan yksikössä luomme yhdessä tulevaisuuden koulutusta ja tiedettä.

Juhlaviikon aikana vietämme lukuvuoden avajaisia Akatemiasalissa torstaina 5. syyskuuta 2024 klo 15.00.

Perjantaina 6. syyskuuta 2024 klo 14.00 julkaistaan uusi historiikki Åbo Akademin 50-vuotisesta toiminnasta Vaasassa juhlaseminaarin yhteydessä Akatemiasalissa.

Sven-Erik Hansén, emeritusprofessori ja Vaasan yksikön rehtori 1998–2009, joka on koonnut juhlajulkaisun, kertoo mielellään lisää julkaisusta ja Åbo Akademin historiasta Vaasassa. Hänet tavoittaa puhelimitse: 050 522 5700 tai sähköpostitse: sven-erik.hansen@abo.fi.

Juhlaviikon aikana toivotamme yleisön tervetulleeksi myös Tukholman kauppakorkeakoulun professorin Micael Dahlenin kanssa järjestettävään Akatemiafoorumiin keskiviikkona 4. syyskuuta 2024.

Viikko tarjoaa myös opiskelijoidemme suunnittelukilpailun voittaneen juhlahaalarimerkin lanseerauksen.

Tervetuloa juhlimaan kanssamme!

Yhteystiedot: