Akademiforum med Emma Frans: Så skyddar vi oss mot infodemin

tis 23.4.2024 kl. 18.00–19.30
Plats: Academill, Strandgatan 2, Vasa

Emma Frans föreläser om att navigera rätt i en digital era präglad av alternativa fakta, desinformationskampanjer och informationsöverflöd. Hon kombinerar sina forskningserfarenheter med en prisbelönt förmåga att tydligt och engagerande förmedla strategier för kritisk informationshantering i den digitala tidsåldern.

Medverkande panelister: studerande Moa Pöysti och Elina Hyöty samt professor Kim Strandberg.
Ledarskribent Anna Sourander modererar diskussionen.

Föreläsningen är öppen för alla men vi vill gärna att du anmäler ditt deltagande via cll.fi/akademiforum.

Emma Frans är doktor i medicinsk epidemiologi. Hon är forskare vid Karolinska institutet och tidigare vid University of Oxford, därtill vetenskapsskribent i Svenska Dagbladet och har kallats för en av de roligaste svenskarna på Twitter.

Akademiforum är en del av evenemangen som arrangeras med anledning av Åbo Akademis 50 år av verksamhet i Vasa.

Emma Frans. Fotograf Mattias Bardå