Ny karriär- och rekryteringsmässa i Vasa

Talent Forum Vaasa är en för regionen ny karriär- och rekryteringsmässa för Vasas 12.000 högskolestuderande. Mässan arrangeras gemensamt av universiteten och yrkeshögskolorna i Vasa i samarbete med Vasek och Expo Österbotten.

Tack vare samarbetet är stadshuset i Vasa fullt med arbetsgivare från regionen och även längre ifrån samt från många olika branscher. Både större och mindre företag är här för att träffa studerande och berätta om jobb och karriärmöjligheter, praktik och sommarjobb. Här finns också flera kommuner och städer som söker lärare och småbarnspedagoger, t.ex Helsingfors stad som just nu har ansökningstiden öppen för lediga jobb till nästa läsår.

Eventet är en mötesplats för studerande och arbetsgivare. Studerande kan ta del av CV-kliniker, arbetsgivarpresentationer och intressanta key notes: Juha T Hakala, sakkunnig på handledning av slutarbeten, talar kring rubriken ”Parempi tehty kuin erinomainen”, Kamilla Sultanova delar ”… unspoken rules to succeed in Finland” samt Joel Willans, författare till bl.a. 101 Very Finnish Problems, berättar om “….why hiring international talent works wonders”.

Arrangörerna bakom TalentForum Vasa är karriär- och rekryteringstjänsterna vid Vasa universitet, Åbo Akademi, Hanken Svenska handelshögskolan, Vasa yrkeshögskola VAMK och Yrkeshögskolan Novia i gott samarbete med Vasaregionens Utveckling Ab VASEK och Expo Österbotten, och med stöd av Högskolestiftelsen i Österbotten.

Mer information hittar du på eventets hemsida Talent Forum Vaasa: https://sites.uwasa.fi/talentforumvaasa/

Vid ÅA kan du också kontakta koordinator Anita Sundman vid Samverkansenheten/ Arbetsforum