Starkare tillsammans 2 – stöd för barnet inom småbarnspedagogiken / Vahvempia yhdessä 2 – lapsen tuki varhaiskasvatuksessa

15.5.2023–30.6.2025

Finansiär

• Utbildningsstyrelsen
  • Budget

125 296 euro

Åbo Akademis del av budgeten

125 296 euro (100%)

I fortbildningen får deltagarna ökad kunskap och en samsyn kring stöd för barnet och hur allmänt, intensifierat och särskilt stöd förverkligas inom småbarnspedagogiken. I fokus är också den barn- och människosyn som genomsyrar verksamhetskulturen. Fortbildningen är tvåpråkig och utgår från lagen om stöd för barnets utveckling, lärande och välbefinnande och de reviderade Grunderna för planen för småbarnspedagogik 2022. Målgruppen är lärare inom småbarnspedagogik, barnskötare och andra med ett ansvar för stöd för barnet.

Siv Lundström

Cilla Nyman